dinsdag 28 mei 2013

Gehaakte frutsels van Oma

Regelmatig haak ik iets voor m'n 2 kleinkinderen, gewoon omdat ik het leuk vind ze iets te geven.
Laatst heb ik voor allebei een hartjeshanger gehaakt en natuurlijk moest ik daar mijn naamknoopjes op uitproberen.
Daarna nog even leuk verpakt en hun kadootjes waren klaar.
Mijn kleindochter van 2 vind het allemaal geweldig, die frutsels van Oma.


Maar mijn kleinzoon van bijna 7 is natuurlijk véél te stoer voor Oma's haakfrutsels en vind het vooral leuk voor zijn zusje.
Vol verbazing keek hij dan ook naar het hartje, zich waarschijnlijk afvragend, wat het was en vooral wát hij ermee kon !


Het leek erop dat ik hem tekst en uitleg "verschuldigd" was.
Ik vertelde hem dat ik het hartje speciaal voor hem gemaakt had, dat op de knoop Oma's naam stond en ik liet hem zien dat ik op de achterkant van het labeltje hartjes had gestempeld, omdat ik hem zó lief vond.
En ineens kreeg Oma's gehaakte frutsel een andere betekenis,  en ik kreeg een dikke knuffel.
Het hartje verdween snel naar een veilige plek op zijn kamer.
Ach, wat wil een Oma meer..................................

Het patroon van het hartje komt van Karin aan de haak

Liefs, Antoinette


12 opmerkingen:

  1. Dat maakt het toch helemáál geweldig, de reactie van je kleinzoon! :-) Wat een lieve hartjes! Kun je die knoopjes ergens bestellen, net zoals labeltjes?
    Ik heb een paar keer op crea gegeven in de groepen van mijn dochters: een armband maken met zelfgemaakte kralen van fimo. Ik zag er best nog tegenop. Het was op verzoek van juf, maar jóngens en kralen...?! Ze vonden het fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is zeker geweldig, mooier kado kan je niet krijgen :)
      Jongens en kralen ,ze zijn wel stoer maar hebben een klein hartje ! Super dat ze het fantastisch vonden.
      De knoopjes kan je bestellen bij http://www.girlsfever.com/nl/shop_front.php?subcat_id=133 ( zie ook mijn label "materiaal")
      De labeltjes heb ik gekregen, maar het is een kwestie van de juiste stempel en papier/karton en stempelen maar.
      Stempels kan je goed kopen op Etsy of Ebay.

      Verwijderen
    2. Leuk, dat valt qua prijs ook best mee! Ik heb de link even opgeslagen, dank je wel.

      Verwijderen
  2. Wat lief zo die reactie van je kleinzoon. Daar smelt je toch van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ohhh zo schattig,nee meer kan je niet wensen onbetaalbaar!!:D

    ze zijn ook wel heel leuk geworden,

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk he die kids, valt mij trouwens wel op dat jongens ondanks dat ze stoer [willen] zijn, gek zijn op frutseltjes zoals kraaltjes, knoopjes en meer van dat spul. Mijn kleinzonen ook maar ook dol op haakboekjes.......
    je hartjes zijn mooi geworden en schattige labeltjes ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat doet me altijd weer denken aan mijn oma toen zij voor ons dingen breide.
    Ze maakte dan vaak handschoenen voor ons, en haar gezicht gloeide gewoon van trots toen we ze gelijk aan wilde trekken om in de sneeuw te spelen.
    Helemaal geweldig gewoon :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hay Antoinette,

    Wat een toffe hartjes heb je
    gemaakt zeg...
    Die kleurtjes zijn ook zo ontzettend
    leuk op elkaar afgestemd...
    Het bovenste hartje heeft mijn voorkeur.

    Wat een grappig verhaal van je kleinzoon,
    en wat regeerde hij liefffffff....
    Wat zijn kleinkinderen geweldig he Antoinette?

    Liefs,
    Marijke
    www.marijkevanooijen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hay Antoinette,

    Ik wil je zo graag nog even
    bedanken voor je lieve krabbeltje
    op mijn blog.

    ik wens je een fijne week!
    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Graag gedaan Marijke, het is ook een feestje om te kijken op je blog :)
    Voor jou ook een fijne week gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie bezoekjes en de leuke en lieve reacties :)
Liefs, Antoinette