zondag 16 juni 2013

Eerste Gehaakte Portemonneetje

Na alle leuke gehaakt portemonneetje die ik tegenkwam, wilde ik er ook eens een gaan proberen.
Om te beginnen maar eens 2 beugeltjes gekocht bij Creamijn en aan de slag gegaan.
Omdat ik gek ben op rood met witte stippen, koos ik voor een rood portemonneetje te maken en te versieren met witte knoopjes




Van binnen heb ik het gevoerd met een passend stofje.
De hele middag ben ik bezig geweest om het portemonneetje met voering in de beugel te krijgen.
En toen het klaar was, wist ik hoe het niet moest :s
Dus s'avond nog een nieuwe poging gedaan en nu ben ik er tevreden over.


Het is best een heel gepriegel om dat beugeltje te bevestigen,maar vond het wel heel leuk om te doen.
Ik weet nu iig hoe het moet.
Dus er zullen er zeker nog meer volgen.


Eigenlijk heb ik een beetje te vast gehaakt, zodat ik het haakwerk een beetje heb moeten oprekken en  het beugeltje er een beetje strak inzit.
De volgende keer toch maar een dikkere haaknaald gebruiken.

Liefs, Antoinette


19 opmerkingen:

  1. Wat is deze schattig zeg, heb er ook al veel gezien maar deze is super
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het heel mooi zo !! Apart ook met de knopen. Ik heb ze zelf zonder voering gemaakt, dat vond ik al gepriegel genoeg ;-) Met stofje zijn ze wel leuker..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. This is a beautiful project! I love the lining it made the purse classy!

    Cutey Patuty Crochet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is onwijs leuk geworden zeg, ik heb nog steeds beugeltjes liggen maar nog nooit de moed gevonden:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. geweldig leuk geworden deze pado portemonnee

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen meiske,

    Wat een super tof paddestoel portemonneetje...
    zo snoezig met dat bijpassend stofje...
    En ja die snoezige witte knoopjes zijn natuurlijk
    helemaal geweldig.

    Toedeloe...
    Marijke
    www.marijkevanooijen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pas maar op het is heel verslavend, Ze zijn ook zo leuk. Je hebt hem mooi gevoerd, daar ben ik niet aan begonnen vond het al een heel werk om hem zo vast te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahahah ik heb het gemerkt, ik heb er alweer 2 af :) alleen het haakwerk dan hé.

      Verwijderen
  8. Och deze is meer dan leuk, enig is ie.
    Vlak voor vakantie was ik ook bezig maar hij paste gewoon niet, had een beugel van 10 cm maar kreeg hem niet goed en met veel trekken uiteindelijk wel gelukt maar het ziet er niet uit. Vlogens mij had ik 64 steken in totaal.
    Deze van jou is zo leuk...........

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn beugel was 8.5 cm en ik had 66 steken.
      Maar ik had met haaknaald 2 gehaakt en zo strak als ik de ami's haak.
      Dus nu 2.5 gepakt en nu is het een stuk ruimer.
      Ik heb er alweer 2 gehaakt, moet nog gevoerd worden,maar eerst nieuwe beugels bestellen.
      Ik denk dat je voor een beugel van 10 wel 78 steken mag hebben, maar je kan het gemakkelijk nameten, door eerst de beugel op te meten.

      Verwijderen
  9. Wat is dat mooi geworden, zo leuk met die verschillende knoopjes erop! Het lijkt mij ook zo'n gedoe om het beugeltjes vast te maken, dat heeft mij er tot nu toe van weerhouden eraan te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. It's beautiful and really looks like a mushroom!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Erg leuk geworden ik heb ook nog een beugeltje liggen. Heb nu inspiratie!! Thanx!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. BEDANKT
    U hebt van mij een portemonnee verslaafde gemaakt !!!
    Nogmaals bedankt voor de uitleg
    groetjes clo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeps..........alweer een verslaafde op m'n geweten ;)

      Verwijderen
  13. Zou je misschien uit kunnen leggen hoe je de sluiting hebt vast gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie bezoekjes en de leuke en lieve reacties :)
Liefs, Antoinette