vrijdag 21 juni 2013

Nog een Portemonneetje

Ik heb de smaak te pakken, de portemonneetjes smaak.
Nummertje 2 is af, deze keer iets losser gehaakt.
 

Versierd met knoopjes en een uilenbedeltje.


Dit stofje met uiltjes had ik nog liggen en leek me leuk het te gebruiken om een een portemonneetje  te voeren, vandaar dat ik oranje koos voor de buitenkant.


Ik vrees dat ik een verslaving voel opkomen, heb schandalig veel nieuwe beugeltjes besteld.
Dus is best mogelijk dat ik jullie binnenkort ga bestoken met nog meer portemonneetjes .

Liefs, Antoinette

32 opmerkingen:

  1. Ohhhh wat is deze helemaal super mooi en origineel !!! Echt alles is prachtig aan dit portemonneetje (waarom verzin ik zoiets niet haha) de stof wat lief met die uiltjes ohh en dat bedeltje wil ik ook wel. De knoopjes heb ik trouwens ook nooit eerder gezien.
    Gaaf hoor :-)))))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. PS Kun je niet een give-away organiseren, en dit portemonneetje mij laten winnen ;-)

      Verwijderen
    2. Anja, dit gaat natuurlijk niet lukken hoor. Daar steken wij met zijn allen een stokje voor, wie wil deze nu niet hebben. Het valt dan wel heel erg op als ze dit gaat doen en jij gaat hem winnen. hihi.

      Verwijderen
    3. Jij hebt me door...jammer haha

      Verwijderen
    4. Thanks :)
      De knoopjes komen van Etsy, maar ik zie dat ze op het moment geen advertenties heeft staan, misschien vakantie ?
      Het uilen bedeltje komt gewoon van Xenos.
      Het stofje ooit op een beurs gekocht, gewoon omdat ik dol op uiltjes ben,maar toen nog geen idee had wat ik ermee zou doen.

      En give-away ! Anja, ben je helderziend ???
      Ik dacht idd binnenkort weer een give-away te doen, en heel even dacht ik aan een portemonneetje.( niet persé deze)
      Uhmmmmmm..............valt idd wel heel erg op als ik dat zou doen en jij het zou winnen........hahahahhhaha
      Ik denk er nog maar even over na :p

      Verwijderen
    5. Ik moet dus snel naar Xenos lees ik, kom er regelmatig maar heb deze nog niet ontdekt helaas.
      Nee hoor niet helderziend, meer hopen op haha ;-)

      Verwijderen
  2. Oooooh, ik ga helemaal met Anja mee! Geweldig deze!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op mijn To Do-lijstje staat ook nog steeds een portemoneetje haken. Maar ik begrijp dat het vast niet bij 1 zal blijven :-)
    Deze is ook echt super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Let maar op Linda, het werkt erg verslavend ;)

      Verwijderen
  4. Ohh, die is echt supermooi.
    Zo schattig ook wow!

    Liefs *TwinklezCreations

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Laat maar zien die mooie portemonneetjes van jou. Ze zijn nu al beide super mooi. Heel leuk voeringstofje, lijkt me lastig maken met voering, ben blij dat ik ze zo in elkaar kan krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook al weer zo'n schatje en ook mooi gevoerd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh super mooi gedaan en wat leuk die uiltjes erin.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mag ik vragen hoeveel toeren je omhoog haakt? Heb je daar een meet manier mee? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er geen meetmanier voor.
      Het portemonneetje is 66 vasten breed en ik heb 17 toeren omhoog gehaakt.
      Er stond een tutorial op internet, die was 14 toeren hoog, maar vond dat naar mijn zin iets te kort, dus 3 toertjes erbij gehaakt.

      Verwijderen
  9. oh deze is ook weer super leuk, helaas voor alle andere ik voel dat ik ga winnen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superleuk geworden. Vooral ook het stofje aan de binnenkant. Het voeren heb ik me nog niet aan gewaagd...

    Groeten Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een poepie!! De vorige rood met witte stipjes is trouwens ook heel schattig...nou laat de rest maar doorkomen hoor;-)) Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van mij mag je ons bestoken hoor... Geen probleem! Ik vind ze super schattig. En leuke vulling...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dank jullie wel :D
    Ik heb er intussen nog 3 gehaakt, maar het is nu wachten op de beugeltjes die nog moeten komen.
    Ongedulgig ?.......hélémáál niet :p

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt er een blogvolger bij: wat een leuke dingen maak je!

    groetjes Jolanda : filantrojopie.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat volger bent geworden Jolanda, welkom :)
      Ik kom snel kijken op jouw blog.

      Verwijderen
  15. Een schattig portemonneetje, zo mooi gemaakt en alles is precies op elkaar afgestemd.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel erg leuk! Hoe doe je de voering? Dat snap ik nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor de voering heb ik eerst een reepje stof geknipt wat breed genoeg is zodat het in de beugel past, en even hoog is als het aantal toeren die zonder meerderingen zijn gehaakt. Korte kanten aan elkaar naaien.
      Dan een rondje knippen uit de stof en die aan de strook zetten.
      De bovenkant met een rijgsteek omzomen en dan samen met het gehaakte gedeelte in de beugel zetten.
      Rijgdraad daarna weer weghalen.
      Het is een heel gepriegel om het er goed in te krijgen, maar na een paar keer word je er handig in.

      Verwijderen
  17. Mooi gehaakt. Leuk met de uiltjesvoering en het bedeltje. De knoopjes maken het echt af. Op naar het volgende portemonneetje?

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep, ik heb de nieuwe beugeltjes al binnen.
      Binnenkort waarschijnlijk nieuwe portemonneetjes :D

      Verwijderen
  18. super leuke portemoneetjes zowel buiten als binnenzijde.
    ben een Belgische volger.
    Jacky

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie bezoekjes en de leuke en lieve reacties :)
Liefs, Antoinette