zaterdag 24 augustus 2013

Bloeiende Cactus

Voor een aantal jaren terug kreeg ik van een oude heer een grote bolcactus.
Het was altijd zijn liefhebberij geweest...........cactussen.
Maar door zijn hoge leeftijd ( 98 jaar) en zijn slecht zicht, kon hij ze niet meer verzorgen en ook de bloei niet meer zien.


Met pijn in z'n hart gaf hij ze weg en ik was zeer vereerd dat ik er een van hem kreeg.
Sinds die tijd bloeit hij ( of is het een "zij"?) ieder jaar.
Soms, met een warm voorjaar bloeit ie wel 2 x.
En ieder jaar vraagt de oude heer, inmiddels 101 jaar, hoe het met de cactus is, en ik doe uitgebreid verslag.


Ieder voorjaar word er met spanning gekeken of er al tekenen zijn van een opkomende bloem.
Hier is ie in aantocht.


Whowwwwwww die heeft er zin in ;)

 
Er komt al kleur in !


En nog meer kleur...................


En op een goeie morgen is de verrassing compleet en het lange wachten beloond .
Iedere keer weer vol verbazing over zoiets moois en groots.


Wat issie mooi hé.
Helaas duurt het maar één dag, hooguit anderhalve dag.
En dan stort ie in , en is het weer wachten op het volgende jaar.
Maar nu heeft de cactus een jonkie, die zal ik dit jaar gaan oppotten,maar zal jaren duren denk ik tot die ook gaat bloeien.

Liefs, Antoinette

26 opmerkingen:

  1. Prachtig!!! Wat zonde, dat het maar zo kort is, dat hij/zij bloeit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zonde hé, en als je net dat dagje weg bent heb je ook nog pech

      Verwijderen
    2. Ja, je moet je agenda wel om de cactus heen plannen :-)

      Verwijderen
  2. Mooie cactus!wat een leeftijd heeft die meneer zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi he jammer dat het inderdaad maar zo kort bloeit en echt lekker ruikt deze ook niet, maar mooi is ie wel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ruiken doet ie niet ,maarja, kan niet alles hebben hé ;)

      Verwijderen
  4. Wat een prachtige bloem. De oude meneer zal wel blij zijn dat zijn cactus bij jou een goed leven heeft.

    Jammer dat je maar zo kort van de bloem kunt genieten. Gelukkig heb je dan deze prachtige foto's nog.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. schitterend. Jammer dat het maar zo kort is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi zon cactus bloem, jammer dat deze maar zo kort bloeit

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw prachtig en wat lief van die oude man en zo vertederend dat hij telkens naar zijn cactus vraagt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is dat móói en dat er zoiets groots en moois uit die "prikbol"kan komen,schitterende bloem en wat leuk dat die mijnheer er nog zo bij betrokken is,leuk verhaal...lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt prachtig die cactus!!
    Mijn opa heeft er ook altijd eentje gehad. Een prachtig ding.
    Jammer dat je niet langer ervan kunt genieten als de bloem eruit komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel bijzonder , een cactus met ontroerend mooi verhaal . Die bloem is prachtig ! Koester het maar goed .. Zo leeft de oude heer verder als ie er straks niet meer is . Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schitterde bloem. Wist helemaal niet dat deze bloemen gaf. Maar ja als hij die ook maar zo kort heeft is het ook toevallig als je dat ziet in de winkel. Fijn dat hij bij jouw zo'n goede plek heeft gekregen,zo geniet die man er toch nog van. Als je weet dat iemand er goed voor zorgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige grote bloem! Ik heb van die mini cactussen... die geven mini bloempjes. Maar het voordeel is dat ik daar weken van mag genieten. Maar dit is een bloem om naar uit te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldig verslag! Mijn oma had haar hele kamer vol cactussen staan... Geen idee of daar nog wat van overgebleven is.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat kan eenvoud toch mooi zijn, super:D

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ontzettend leuk en lief dat je dit doet... Een cactus! Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtig verhaal !
    Super dat je die meneer op de hoogte houdt over zijn cactus.
    Ik ga je ook volgen hoor (had eigenlijk nog niet gezien dat je ook blogt toen ik het patroon bestelde).
    Natuurlijk mag je de foto's van Julia gebruiken, graag met bronvermelding.
    Je patroon leest als een trein, zowel het haak als het breigedeelte!
    alleen de staart heb ik gehaakt in plaats van gedraaid, want dat wou maar niet lukken.
    Liefs,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  17. I have an award for you. Tina. www.muscetta4.blogspot.it

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dit zijn de verhalen met een gouden randje, en wat fijn voor die meneer dat hij dit nog zolang mee mag maken. Kan me voorstellen dat je elk jaar weer uit kijkt naar de bloei maar ook kan vertellen aan deze meneer dat de [zijn] cactus weer in bloei staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. prachtig en wat lief dat je dat doet. ! Die meneer had een vooruitziende blik door 1 van zijn cactussen aan jou te geven. Die is goed terecht gekomen. Wat een heerlijk verhaal :-)
    Liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Antoinette, gezocht naar een afbeelding van een bloeiende bolcactus om te weten te komen of die cactusbloem zo kort bloeit want helaas vandaag was de bloei over, ca. 1 1/2 dag en dat met deze hitte. Jouw blog kwam snel in zicht en inderdaad de bloei is heel kort zoals ik lees. Jammer hoor. De bloem met cactus lijkt precies op die wij hier hebben, ik ga ervan uit dat het dezelfde soort is. De bloem van 'onze' cactus rook lekker. Of het nu avond of juist in de morgen was dat ik dat bespeurde, weet ik helaas niet meer. Ga nu naar de rest van je creativiteiten kijken want ik zag al heel snel dat er prachtig werk bij zit. Groetjes, Mary

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie bezoekjes en de leuke en lieve reacties :)
Liefs, Antoinette