zaterdag 10 augustus 2013

Nieuwe (Oude) aanwinst

Naast creatief bezig zijn, ben ik ook verwoed verzamelaar van oud speelgoed.
Het begon allemaal met het verzamelen van oude beren en tijdens mijn zoektochten kom je natuurlijk ook andere dingen tegen die mijn aandacht weer trokken.
Oud speelgoed en popjes, het is zo leuk om bij mijn oude beren te zetten, dan hebben ze wat te doen hé en zitten ze niet alleen maar "te zitten"
De laatste tijd doe ik het wat rustig aan met verzamelen, het moet natuurlijk wel allemaal in de hand te houden zijn.
En vaak gaat er bij een nieuwe aankoop ook wel eens iets anders weer weg, anders zie ik door de bomen het bos niet meer.
Vorige week kwam ik dit leuke oude naaidoosje tegen, die ik niet kon weerstaan.
Hoe leuk zou het niet zijn voor de beren........zo'n schattig oud naaidoosje .

De popjes zijn iig erg geïnteresseerd.

Zelfs de jongens en een olifant komen even kijken.
Al moet ik toegeven dat de jongens er niet vrolijk bij kijken.
Nee............naaien is waarschijnlijk niet echt hun ding !

Nee, dan het berenvolk......nieuwsgierig als altijd.
Die lusten er wel pap van:)

Ik ben nog aant denken waar ik het naaidoosje voor ga gebruiken.
Vullen met oude naaispulletjes en bij mijn beren zetten

Offffff................zet ik het lekker in m'n huis en ga ik het gewoon gebruiken om pimpspulletjes e.d. in te doen.
Als ik daarvoor kies denk ik wel dat ik het doosje ga vernissen.
Het lijkt eigenlijk een beetje op een luxe grote sigarenkist, het hout is wat ruw en onbewerkt.
Ik weet dat als ik het ga vernissen, het authentieke eraf is, maar in het gebruik is het dan wel veel fijner.
Uhmm dilemma dus................ik denk er nog maar even over na.

Oh ja....................bijna vergeten, nog even dit:
Missy bedankt iedereen voor de leuke reakties op haar logje, en zou graag aan iedereen ongevraagde likken willen uitdelen.
Gelukkig voelt zo'n digitale lik niet nat aan ;)

Liefs, Antoinette

16 opmerkingen:

  1. ik ben ook helemaal verzot op van die oude spulletjes
    vooral die oude beren......... zo lief zijn die

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh die foto met het berenvolkje... zooo schattig !
    Wat een dilemma, beslissen waar je het prachtige doosje voor gaat gebruiken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk he, die oude spulletjes, de beren zien er doorleefd uit, des te mooier:) enne.... niet vernissen joh! zonde...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. de foto met de beren is heel erg mooi...
    Ik zou 'm ook niet vernissen en wat je erin gaat doen? Moeilijk hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer een prachtig foto-verhaaltje... Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg mooi!
    Persoonlijk zou ik hem niet vernissen, maar zo laten en neerzetten.
    Heerlijke nostalgie .. even wegdromen naar lang vervlogen tijden, ik hou er zo van ♥
    Fijne avond x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. schitterend ....ik zou hem niet vernissen ..beetje zonde hij staat geweldig bij je beren !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dames, jullie hebben me over de streep getrokken.
    Ik ga dat naaidoosje niet vernissen, zou ook eigenlijk zonde zijn, als het originele eraf zou zijn.
    Zelf roep ik ook altijd heel verschrikt bij oude spulletjes NEE, NIET OVERSCHILDEREN !!
    En nu zou ik het zelf gaan doen !
    En buiten dat, als ik er spijt van zou krijgen , krijg ik die vernis er nooit meer vanaf zonder ook de tekening weg te schuren en daar had ik m eigenlijk voor gekocht, om die prachtige tekening.
    Ik laat het fijn hoe het is, jullie hebben helemaal gelijk, Dankjulliewel :D :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig oud doosje. Past zo onbewerkt prachtig bij al jouw andere spulletjes. Goed idee om hem origineel te houden.

    Geniet lekker van een mooie dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nee Antoinette je moet het schattige naaidoosje niet vernissen, zo jammer want je haalt de echtheid er vanaf. Maar ik begrijp dat je er nu ook vanaf ziet het te doen, groot gelijk hoor.
    Wat een schitterende verzameling poppen en beren heb je, al krijg ik wel de indruk dat dit maar een heel klein beetje is van alle mooie spullen die je bezit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat klopt.
      Door de jaren een heb ik heel wat verzameld.
      Ik zal af en toe eens een foto plaatsen hier :)

      Verwijderen
  11. Wat een super schattig naaidoosje. Maar goed dat je heb besloten om het niet te vernissen. Leuke verzameling.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow! I love old dolls and bears and these pics make me fly to my childhood... The sewing box are lovely! Thanks for sharing!
    Hugs and love from Portugal,

    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hallo Antoinette
    bedankt voor de patroontje
    sorry(bloos) niet eerder een berichtje gestuurd maar mijn computer is niet goed
    als je op mijn blog kijkt zie je foto's van gingh en dotts zoals ik ze heb gemaakt
    http://riashoekje.blogspot.nl/
    groetjes ria

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie bezoekjes en de leuke en lieve reacties :)
Liefs, Antoinette