donderdag 22 augustus 2013

Simi the Monkey

Laat me een aapje zien met een rood hoedje en ik ben verkocht, die móet ik maken.
Lijkt wel een beetje op een drangneurose ! hahahha
Toen ik deze Simi tegenkwam, hoefde ik dan ook geen seconde na te denken, deze moest ik hebben.
Simi heb ik gehaakt met Annel Miami.
Voor de eerste keer heb ik dit garen gebruikt, op aanraden van een mede haakster.
En ik heb er geen spijt van, het is 60 % katoen en 40 % Acryl, heerlijk zacht en haakt lekker.
Het haakwerk geeft een mooi vol uiterlijk, het lijkt wel een beetje fluweelachtig.
Het heeft geen glans, en dat vind ik juist zo mooi.
Jammer alleen dat er niet zoveel kleuren in te krijgen zijn als Catania en Limone.
Intussen heeft Simi zijn plaatsje gevonden in de boekenkast, daar mag hij voorlopig even blijven zitten.
Het patroontje komt van Little Muggles en is  HIER te vinden.

Liefs, Antoinette

28 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend lief aapje. Vooral dat mutsje met dat kwastje is erg schattig. Zucht . . . die wil ik ook wel maken, maar ik moet nog zo veel afmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een dotje. Ik snap dat je daar meteen verliefd op werd. Dat hoedje is ook zo grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je hebt het prachtig gehaakt ♥ een echte ami kunstenares...ikke is in luv hoor ♥

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schatje en zo mooi gehaakt. Ik word nieuwsgierig naar dat garen, heb er nu al meerdere keren over gelezen. Waar heb je het gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gerda,ik heb het toevallig hier in de buurt in een handwerkwinkeltje kunnen kopen.
      Heb een paar bolletjes gekocht,zo was het makkelijk uitproberen.

      Verwijderen
    2. Altijd fijn als je gewoon in de buurt kunt kopen, als je wat uit wilt proberen. Vind het altijd zo'n gok via internet of het wel bevalt. Bedankt voor je antwoord.

      Verwijderen
    3. Gelukkig heeft Antoinette veel haakervaring en het voor ons uitgeprobeerd.
      Er zijn echt goede webwinkels die netjes en snel leveren. Gewoon eens met niet teveel garen uitproberen, Gerda.
      En vraag mensen in jouw omgeving waar zij hun spullen met goede ervaring bestellen. Dat verkleint het risico alweer.
      Het is zo fijn om dit prettige garen te kunnen bestellen als het niet in de buurt te koop is.

      Verwijderen
  5. Wat een grote lieverd om te zien zeg. Het rode hoedje maakt het helemaal af.
    Ik snap wel waarom je deze wilde maken.
    Het garen ziet er prachtig uit.
    Is het ook wat dikker als limone of lijkt dat maar zo?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een lieverd, kende dit patroontje nog niet van haar :-)
    Waar komt die neurose voor aapjes met rode hoedjes vandaan??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, ik herinner me iets van vroeger , een film of zoiets, precies weet ik het niet.
      Maar daar was een man met zo'n handdraaiorgel en een aapje, en ik meende dat het aapje zo'n hoedje op had.
      Zo'n beeld is iig altijd in m'n hoofd blijven zitten.
      Het boekje Creepy Cute Crochet heeft ook zo'n aapje ( kleintje) met zo'n hoedje en die heeft nog een hesje aan.

      Verwijderen
    2. Zou het kunnen dat het vanuit "Remi,alleen op de wereld" komt? Daar is ook zo een aapje :)

      Super schattig en mooi gemaakt!!!

      Verwijderen
  7. Ik ben gék op aapjes ♥♥♥♥ deze is te lief! X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een superschattig aapje, kan mij voorstellen dat je die direct moest maken! Het is prachtig geworden met dit garen en je haakwerk ziet er altijd zo netjes en verzorgd uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een snoes. En ja, wat een lekker draadje om te haken is dat. Ik heb het ook in de vakantie mee gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een super aapje. Heel leuk.
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oooooooohhhh, wat is ie leuk!!! Echt een schatje. Die wil ik ook maken! Maar eerst mijn "to do" lijstje afmaken. Daar staat Michi ook nog op die ik bij jou kocht van de week. Je wordt toch verliefd op al die schatjes? Voorlopig verveel ik me niet!
    Liefs Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Aaah, wat een schatje zeg! Echt heel mooi geworden. Goed om te horen dat je het garen fijn vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Simi ziet er superleuk uit!!!

    Groetjes van Poekie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel erg leuk! Ik heb diezelfde manie met beestjes die als ballerina gekleed zijn..hahaha...ik dans niet eens zelf.

    Liefs,
    Larissa

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een ontzettend leuk aapje, eigenlijk de leukste die ik tot nog toe heb gezien ~!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie bezoekjes en de leuke en lieve reacties :)
Liefs, Antoinette