zaterdag 2 november 2013

De Kast

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de positieve reakties op mijn vorige blogje over Madison Mouse.
Ik voel me gesteund door veel mensen, en dat voelt goed.
Intussen heb ik het boekje over de vestigingsmuizen in handen en heb het kunnen doorspitten.
Heel veel tekst is gewoon overgenomen, maar ze heeft ook veranderpunten aangebracht.
Ze is natuurlijk niet helemaal gek.
Dat ze mijn patronen gebruikt/misbruikt heeft, staat voor mij als een paal boven water.
Ik hoop dat "mevrouw" ooit zichzelf gaat tegenkomen.

Maar nu genoeg hierover, want mijn kast is af.
Het was een hele klus, ik heb iedere schroef uit die kast gehad, en had uiteindelijk een hele stapel planken om te schilderen.
Daarna weer in elkaar zetten, wat toch gepaard ging met enig vloekwerk.
Maar het is gelukt en hij staat op z'n plaats.
De binnenkant van de kastjes is lichter van kleur geschilderd als de buitenkant, maar is slecht te zien op de foto.



De kast heeft altijd op de zolder gestaan, bij mijn verzameling oud speelgoed.
Maar omdat  mijn eigen kast die in de woonkamer stond, me helemaal niet meer beviel, en ik deze veel mooier vond, heb ik besloten deze te schilderen en ipv de andere in de woonkamer te zetten.
In het vitrinekastje heb ik gekozen voor oud speelgoed, dat spreekt me toch het meeste aan.
Er staat ook snoepgoed tussen, vond dit leuk omdat het toch een soort van winkelkast is.
En.....ik vond het leuk staan bij het oud speelgoed.
Ook mijn eigen gemaakte beer Kaliq heeft een plaatsje gekregen in de kast.
Oké, hij is dan niet echt oud,maar vond hem er wel leuk bij passen.
De glazen deurtjes spiegelen nogal op de foto.
Daarom maar de deurtjes opgezet.


De kleine gordijntjes in het kastje zijn gehaakt van een patroontje uit een oud boekje.
Misschien moet ik nog iets van een kastrandje aan het plankje maken,maar daar twijfel ik over.


De glazen koekjespot bovenin , stamt nog uit mijn kindertijd, mijn ouders hebben die kado gekregen bij hun huwelijk.
Op het moment zit er nog niks in, beer staart dus naar een lege koekjespot.
Maar ik ga die nog vullen met koekjes.
Trouwens............al het andere snoepgoed is oud, en er valt dus niet meer van te snoepen zonder ziek te worden ervan.
Gelukkig maar, want anders  blijf ik ( als zoetekauw) die potten maar bijvullen :s

Tussen het schilderen en schroeven door, toch ook nog wat gehaakt.
Deze onnozelen konijntjes hadden mijn hart gestolen.


Ik heb er hangertjes van gemaakt.
Het patroontje is gratis en HIER te downloaden.

Fijn weekend iedereen :)

Liefs, Antoinette

33 opmerkingen:

  1. Nou je hebt wel eer van je werk hoor ziet er super mooi uit deze kast.

    Ook je bunny;s zijn funny :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw hij is heeel mooi geworden en inderdaad staat leuk met speelgoed,servies kan altijd nog bv,en wat die mevr betreft ik kan er gewoon niet bevatten dat je dat zomaar doet ze had in iedergeval kunnen overleggen toch!!!!???

    een fijn weekend verder
    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superprachtige kast is het geworden, die zou ik ook in mijn living zetten hoor! Zo mooi nu! En dan gevuld met oud speelgoed, echt heel leuk :)
    Je konijntjes zijn echt schattig!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kast is het zo en mooi met al die oude spullen erin. Het gehaakte randje past er prima bij, maar ik zou niet ook nog een randje langs de kastplank maken, wordt een beetje te veel van het goede.
    De konijntjes ga ik opslaan, erg leuk door hun eenvoud.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De kast is erg mooi geworden, wat zal je er blij mee zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super, wat een mooie kast, helemaal geweldig
    Ben ook heel blij met het patroontje van de geweldige muis xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hele gave kast, zonde om op een zolder te staan, hij is heel mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wowww je kast is mooi,.... ik vind het not done om zoiets te doen, dus vooral heel rot voor jou.. helaas weet ik niet wie het is heb het nooit gezien.... knuf jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je kast is mooi geworden zeg! Wat een werk zeg, maar het eindresultaat mag er zijn!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kleur heb je de kast gegeven hij heeft wel wat weg van mijn kast al is die dan blauw. De konijntjes zien er inderdaad uit om verliefd op te worden.
    Een heel fijn weekend en laat je vooral niet gek maken.
    gr lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. grazie per aver condiviso lo schema :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wow wat een mooie kast en wat mooi die spulletjes erin prachtig !!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je kast is echt prachtig geworden. Heel romantisch ziet hij uit zo.
    Ook de indeling in de kast heb je mooi op elkaar afgestemd.
    Je konijntjes zijn ook heel mooi geworden.

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie kast, zeker in combinatie met de kleur, de inhoud en het gordijntje. Ik denk dat een kastrandje het nog meer af zou maken.
    Lieve konijntjes!
    Ik ben vandaag heel hard langs die stand gelopen, wilde het niet zien, want dan had ik iets onvriendelijks gezegd en dat had mijn dag dan kunnen verpesten, dat vond ik het niet waard.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hhahahah nee zéker niet je dag laten verpesten ;)

      Verwijderen
  15. Wow, wat een mooie kast en de spulletjes passen er perfect bij. Ik ben ht met Angélique eens, zo'n brocanterie-achtig kastrandje (zoals bijv. in het magazine van Inhaken staan) maakt het denk ik nog mooier.
    Fijn dat jij jouw muizenpatronen weer nieuw leven inblaast. Dan krijg jij tenminste de eer die je verdient. Jouw muizen zijn en blijven super.

    Fijne zondag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je kast is een plaatje en de inhoud ook hahaha.
    Fijne zondag! Groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow, je kast is prachtig geworden. Helemaal mijn ding ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je kast is echt prachtig geworden. Leuk al dat oede speelgoed! Ik had je vorige blogpost even gemist, dus ben hem terug gaan kezen. Wat raar dat iemand jouw patronen gewoon over heeft genomen en ook nog zo brutaal is om ze te verkopen. Nou ja, ze komt zichzelf inderdaad nog wel tegen. Eerlijk duurt het langst zullen we maar zeggen.
    Liefs Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel frusterend om een boek door te moeten bladeren met je éigen patronen en een andere naam op de cover!!
    Wat een prachtige kast, de gehaakte gordijntjes maken het helemaal af! Is dit de bekende Annie Sloan-verf? Die wil ik nog heel graag eens uitproberen.
    Wat een scháttige konijntjes!! Pfff, mijn to-do-list wordt al langer... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, gewoon geverfd met acryl lak, wel de kleur laten mengen.

      Verwijderen
  20. O, wat is je kast mooi! En wat een klus zal dat geweest zijn. Maar je hebt eer van je werk, zeker nu je hem ook zo gezellig hebt ingericht.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Antoinette ik vind je kast geweldig geworden!!! Wat betreft het kantje langs de plank..............ik denk het niet ;-) Je randje bovenlangs is prachtig 'les is more'

    Groetz Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dank jullie wel voor alle leuke reakties.
    Ik denk dat ik idd geen randje langs de plank ga doen.
    Iedere keer als ik naar die kast kijk, denk ik...........niks meer aan doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Antoinette wat een machtig mooie kast is het geworden, groot gelijk dat je heb in je woonkamer neer heb gezet, tis een plaatje.
    En je onnozele konijntjes zijn super leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Antoinette, prachtig die kast! je hebt echt gouden handen!!!
    Zag het ook van die vestingsmuizen, echt misselijk zo'n streek, zeg eerlijk waar je ze vandaan hebt, eerlijk duurt toch het langst!!

    Groetjes Jenny van CreaMijn

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Een prachtige kast en wat een mooie kleur heb je hem gegeven. Je haasjes zijn supercute, hihi...lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik vind je kast super leuk, ook de inhoud is prachtig.
    Je konijntjes zijn zo schattig.
    Fijne dag groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Geweldig Antoinette, wat een mooie kast en ik zou zeker kastrandjes haken staat zo leuk en het is dan af.. Ik vind het net een klein snoepwinkeltje. Beeldschoon je hebt eer van je werk. Wat voor kleur heb je gebruikt, want die vind ik best apart.
    Groetjes en veel succes met de muizen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie bezoekjes en de leuke en lieve reacties :)
Liefs, Antoinette