donderdag 21 november 2013

Muziekschaapje zonder muziek

Welkom alle nieuwe leden.
Hartstikke leuk dat jullie mijn blog volgen :)

Naast het ontwerpen vind ik het ook heerlijk om "gewoon" , zonder na te hoeven denken, vanaf een patroontje te haken .

Toen ik het muziekdoos schaapje van Woolytoons tegenkwam, dacht ik......................die wil ik :)
Dus patroontje gekocht en de benodigde wol.
Maar een muziekdoosje erin zag ik niet zo zitten, wilde gewoon een leuk knuffelschaapje maken .
Vandaar muziekschaapje zonder muziek, en een andere naam heb ik nog niet kunnen bedenken, dat is voor mij als "namengek" een beetje raar, maar ben even inspiratieloos  :(
Want alles moet hier een naam hebben ( dwangneurose ?) :s
Suggesties zij welkom :)



Muziekloos schaapje is gehaakt met Phildar Partner 6 en Phildar Douce.
Hoewel ik normaal liever dunner garen gebruik voor m'n ami's, was dit de eerste keer met dikker garen.
Maar ik vind het resultaat toch erg mooi en het haakt ook prettig.
De Phildar Douce haken is een ramp, je ziet letterlijk en figuurlijk geen steek, alles moet op gevoel, maar ach..........ook dat went :)


Het hoofdje heb ik er niet op het lijfje vastgenaaid,maar met een draad vastgezet, zodat het kan draaien, dat vind ik eigenlijk wel leuker.
Maar, voor grijpgrage peuterhandjes natuurlijk minder stevig.


De stippen op haar lijfje zijn gehaakt met Phil Coten 3, een heerlijk garen en lekker zacht om te haken.
Tot slot het ik muziekloos schaapje nog een strikje van lint op haar koppie bevestigd .
 
Liefs, Antoinette
 

44 opmerkingen:

  1. Ahhhh wat is ze lief!!!

    Mooi gemaakt! :D

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. owwwww wat een drolleke zo mooi en lief gemaakt zeg
    liefs jenneke

    ehmmmm ik vind sparkle-grey wel gaaf...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schatje!! En dat draaibare hoofdje vind ik een erg leuk idee.
    Groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een wollige lieverd heb je gemaakt. Misschien is Wolly wel een leuke naam voor je schaapje.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi gemaakt, het is een droppie om te zien hoor. Uhh... misschien een naam, droppie? lol

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een lief schaapje seg.
    Is mooi geworden. Even een naam bedenken: cute of zo?

    groetjes sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lieverdje is het geworden.
    Ze kijkt erg schattig uit haar oogjes. Heel leuk gedaan.

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lief schattig schaapje. Heeft een hoog aai gehalte.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat weer een beeld is het geworden, super mooie kleuren, ben echt helemaal verliefd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. superschattig. Je hebt toch al een naam: knuffelschaapje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schattig naamloos, muziekloos schaapje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schatje! Ze heeft een heel hoog knuffel-gehalte! Ik vind Sarah wel bij haar passen (waarom weet ik niet).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is wel echt een schatje hoor! Knap dat je met dat pluizige garen hebt gehaakt. Ik ben er ooit eens aan begonnen, maar nu ligt hier nog een halve olifant op mij te wachten... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schatje! LIIIEEEEFFFF!!! Met een hoog knuffelgehalte (komt door de wol denk ik) Wat dacht je van WOOLLY??
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. zo scheetig ik vind het geweldig knap hoel ief het er steeds weer uitziet, en hoe netjes het is gemaakt, de complimenten xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schatje, leuk met het draaihoofdje! Ik ben al net zo inspiratieloos als jij, kan alleen maar Dotty bedenken...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een moppie. Wat dacht je van krullie of krulletje aangezien het krulhaartjes heeft.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haha, ik kon alleen maar denken: wat een Dotje, hij/zij moet Dottie heten, zie ik dat Marmarel dat ook al bedacht heeft. Ik zou zeggen: meant to be!
    Echt, wat een superlief schaapje is dat zeg!

    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een lieverd zeg, echt een zachte knuffel. Helaas heb ik geen naam voor dit lieve dotje.♡ Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een lieverd! Met een hoog knuffelgehalte!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Snoezig en met een hoge aanbaarheidsfactor. Heb je niet een klein kindje in je omgeving van wie je de naam met kleine aanpassing kunt gebruiken? Of aan wie je kunt vragen hoe het schaapje heet?

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  22. aaaah die is zooo lieeef <3 wat een leuk patroon. hoe bevestig je het hoofd als je hebt wil laten draaien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Andrea,
      Je steekt dan met een lange naald met draad in de onderkant van het lijfje dwars door het lijfje naar boven, door het hoofd en weer terug.
      Weer terug gekomen onder aan het lijfje knoop je de draden af en steek je ze weg.

      Verwijderen
  23. Wat een leukerd is dat geworden, echt een schatje. Bij mij kwam direct de naam Wooly Doo omhoog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach wat een lieffie

      Dolly (naar het eerste gekloonde schaap, wel toepasselijk omdat ze is nagemaakt :-)
      Of Rachel wat betekend Ooi/vrouwelijk schaap

      Wat kan ik hier mee winnen :-D

      Verwijderen
  25. Ach wat een schatje <3grappig , ik heb dat ook dat alles een naam moet hebben ;) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik vind Saartje een schatje en super mooi gemaakt, met een hoog knuffel gehalte....

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Cute! :)
    Would you like to follow each other via GFC?

    Let us celebrate Christmas together! :)
    ❤ ☯ ☮ Blogger Christmas 2013 - Join us ☮ ☯ ❤

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie bezoekjes en de leuke en lieve reacties :)
Liefs, Antoinette