woensdag 26 februari 2014

Ferdy Fire Mouse

Binnenbrandje, buitenbrandje ??
Geen nood, Ferdy "blust"alle brandjes ;)


Voor mijn nieuw muispatroontje, heb ik deze keer voor een brandweermuisje gekozen.
Omdat ik écht een zin had om met lekker felle kleurtjes te werken.
En omdat Retro me erg aanspreekt, is het een brandweermuisje in Retro Stijl geworden.


Ferdy's armpjes zijn beweegbaar en buigbaar, want tja, een echte brandweermuis moet natuurlijk wel flexibel zijn :)
Ook zijn hoofdje is licht draaibaar.
Ferdy is gehaakt met Phildar Coton 3 en haaknaald 2 en is van voetjes tot en met brandweerhoed 17 cm groot.
Het patroontje van Ferdy is uitgebreid beschreven en telt liefst 19 pagina's en is te koop in mijn Webwinkel


Dankjewel Arina en Sanne voor het proefhaken  en mij weer te wijzen op foutjes en verbeteringen :D

Liefs, Antoinette

34 opmerkingen:

  1. Echt een stoere brandweermuis. Prachtig gemaakt en afgewerkt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. helemaal geweldig is die, maar eerst moet ik mika nog maken, madison is inmiddels af

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een stoere brandweermuis.. geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is tie leuk Antoinette...géwéldig :) lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige muis is dit weer geworden!!
    Een echte " Antoinette" . Vindt jouw stijl altijd mooi kwa patronen.
    Ik heb hem met veel plezier kunnen proefhaken voor je. Graag gedaan!
    Het is een super leuk patroontje om te haken. Kon er haast niet mee stoppen om hem af te maken.
    Nu staat hij mooi te pronken op Rick zijn kamertje. Dankjewel!

    Liefs, Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een stoere lieverd!
    Leuk joh met die felle kleurtjes <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En weer zo'n geweldig leuke muis. Ik ben jaloers op je proefhaaksters :)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij ziet er weer prachtig uit! En helemaal retro, echt leuk! Knap gemaakt!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind hem kei geweldig. Ben fan nr 1
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is een echte stoere muis die niet kan wachten om in actie komen. Proefhaken voor jouw is echt geen straf hoor, daar zet ik zelfs mijn haakdip voor op zij. Het is weer top stukje deze knappert :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw wat is deze ook weer leuk, super gedaan!
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi gemaakt, echt geweldig!! En goed van je, dat je door gaat met de muizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze is wel heel leuk geworden, Echt weer eens iets anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohhh wat een stoere muis is dit geworden!Geen brandje te gek voor Ferdy!!!


    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een knappert! super mooi gemaakt weer hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. tatu aan de kant... tatu er is brand ♪ wat een prachtige brandweermuis

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wauw wat is ie weer mooi:D, prachtig

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een echte supermuis! Ik denk dat je heel wat muizengekte in nederland hebt veroorzaakt met die leuke patronen.
    gr lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heb je weer iets moois bedacht.
    Super leuk is tie!
    Mooie details zoals de streep op zijn broek.
    Complimenten!
    Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk he, dat ontwerpen en testen... Deze is echt leuk geworden. die staart is ook zo mooi dun. En nu snap ik waarom je het hoedje van Pearl zo leuk vind... hi hi... Twee brandweer maatjes.!
    groet AmiFan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahahahah ja hé, hadden we alle twee het zelfde idee :D

      Verwijderen
  21. Proefhaaksters . . . heb ik wat gemist, ik meld me meteen aan :)
    Weer zo'n geweldige leuke muis. Ferdy de brandweermuis. Hoe bedenk je het!
    Ik ben fan van hem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor Gerda,je hebt niks gemist.
      Sanne en Arina zijn mijn vaste proefhaaksters, maar mocht ik nog iemand nodig hebben, weet ik je te vinden ;)

      Verwijderen
  22. Weer zo'n mooie karakter-muis, Ferdy is prachtig!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie!! Ik vraag me af of ik dit patroontje zou kunnen maken... ik ben nog een beginner. Lossen, vasten, meerderen en minderen zijn geen probleem maar ik kan nog niets met de stokjes...
    Is dit patroon moeilijk om te doen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Diana,
      ik stuur je even een mailtje :)

      Verwijderen
    2. Hallo Antoinette!

      Ik ben bang dat het mailtje nooit is aangekomen. Ik hoop van je te horen!

      Groetjes
      Diane

      Verwijderen
    3. Wat raar, ik heb het mailtje opnieuw gestuurd .
      Hopelijk komt het nu aan.
      Mail anders even via het contactformulier hier op mijn blog of in de webwinkel http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/aminettesworld/c-1364766/contact/
      Groetjes, Antoinette

      Verwijderen

Bedankt voor jullie bezoekjes en de leuke en lieve reacties :)
Liefs, Antoinette