zaterdag 8 maart 2014

Lue & Sue Birdy

Dank jullie wel voor alle leuke reakties op Ferdy, de brandweermuis :)
Inmiddels hebben er al wat Ferdy's de kazerne verlaten.
Nieuwe volgers van harte welkom, leuk dat jullie mijn blog willen volgen :D

Al heel lang ben ik fan van de leuke creaties van Lue & Sue
Volgens mij heeft ze ook ooit patronen verkocht, maar helaas is ze daar blijkbaar mee gestopt.
Haar Etsy shop is al heel lang leeg :(
Laatst wees een vriendin me op haar blog, daar stond een patroon van een Birdy op ..............YAY :)
Ik ben ermee aan de slag gegaan, volgens mij klopt het patroon niet helemaal en ook de vleugels, hoofddoekje en staart stonden er niet op.
Na een aantal vleugels en staarten en de neus er 3 x opgenaaid te hebben, is mijn birdy af.

Ik ben blij met het resultaat, al staat de neus/snavel er nog steeds een beetje scheef op .
Ook had ik de ogen liever een beetje groter gehad, maar ik had op het moment geen grotere zwarte knoopjes.

 
Omdat ik de stofjes had afgetekend met een watervaste stift en later de randen heb bewerkt met antie rafelspul, komen de zwarte lijntjes er een beetje door heen hier en daar.
Dat is weer een leer voor de volgende keer.
Want er gaan er zeker meer komen :)
Het mooie knoopje op haar hoofddoekje heb ik gekregen van Marijke, die een kei is in werken met fimo.
Dankjewel Marijke,  je eerste knoopje heeft al een mooie bestemming gekregen, de kleuren passen er perfect bij :)

Nu gaat Birdy kennis maken met een andere huisgenoot, maar dat liep niet helemaal naar wens........denk ik :s



Fijn en zonnig weekend iedereen :D

Liefs, Antoinette

26 opmerkingen:

  1. Deze is ook weer geweldig!!! Ik heb het patroon opgeslagen, dank je wel voor de link!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leukerd is het!
    Als je het er niet bij vertelde van de neus dan was het niet eens opgevallen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ow, wat een leuk vogeltje, een enorme gezelligerd! Heel origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk vogeltje. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Whow wat een leukerd is dit weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke vogel heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heel lief vogeltje is het geworden, echt een schatje en met dat hoofddoekje is het weer eens wat anders, echt top!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhhh wat een lieffie, ik ben helemaal weg van het hoofddoekje zo lief!! ♡♡

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nee zeg, wat heb je nou toch weer voor liefs gemaakt :-) Dat hoofddoekje maakt haar zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke dingetjes maak jij zeg, dit is ook al zo'n schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ontzettend leuk gemaakt! :-) Ik dacht eerst: Wat een leuk knoopje, oh he die komt mij bekend voor! :-) Origineel om het zo te gebruiken, leuk dat je er plezier van hebt. Ik moet weer héél veel nieuwe fimo maken de komende 2 weken.
    Hopenlijk komt het nog goed met het eenden-stel. :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schatje en die kleurtjes... zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oooh geweldig! En die kleuren, echt prachtig!

    Gr. Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat lief! Wel een gepriegel lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een grappig, vrolijk vogeltje. Echt iets voor jou met al die mooie details. Dank je voor de linken naar de ontwerpster.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat grappig die neus van stof. En volgens mij heb jij veel stofjes in huis... en knoopjes... Maar je hebt ze dan ook veel nodig bij je haakwerkjes.
    Er snoezig dit eendje (tenminste daar vind ik het meest op lijken.)
    groet AmiFan

    BeantwoordenVerwijderen
  17. So adorable,cute and lovely...love it.!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie bezoekjes en de leuke en lieve reacties :)
Liefs, Antoinette