donderdag 10 april 2014

Ami House

Dankjulliewel voor alle leuke reakties op mijn Marijntje Konijntje. Binnenkort zal ik het patroon van het gebreide jurkje op mijn blog zetten.
Nieuwe volgers, van harte welkom :))

Al heel lang was ik van plan iets te maken voor m'n ami's in op te bergen.
Maar ja..............wát....dat was de vraag, en hoe, dat was de 2de vraag !?
Na lang nadenken wist ik het ineens :)
Ik had 3 kastjes, ooit zelf gemaakt, voor m'n oude beren, maar omdat ik mijn verzameling oude beren en poppen wat uitgedund had, en ik een andere indeling op de zolder had gemaakt, hield ik één kastje over.
De kastjes paste precies onder het schuine dak van de zolder.
Maar de bedoeling was, dat het ami's kastje tegen de hoge muur, tegen de schoorsteen kwam te staan.
Want daar had ik nu een kale plaats, omdat de kast die daar eerst stond, nu in mijn woonkamer staat, dus moest het ook nog hoger worden.
Buiten dat, vond ik het kastje ook té diep voor ami's.
Dus, schroefde ik het kastje uit elkaar, maakte een berekening en vertrok naar de timmerwinkel.
De timmerman knipperde wel een paar keer met z'n ogen en keek me verbaasd aan toen hij mijn wensen hoorden :/
En ja....................ik wilde alles ongemonteerd, want ik heb een hekel aan kasten schilderen..........ik wil planken schilderen :s ( ook dát nog, moet de goede man gedacht hebben)
Na een paar dagen kon ik de gezaagde planken weer ophalen en kon ik beginnen.
Toch nog meer werk als ik dacht, en tja...........ik ben natuurlijk ook geen "echte" timmerman.
Ik maakte ook nog 3 houten bakjes, om spulletjes in op te bergen, dat was simpeler gezegd als gedaan.
Maar het is gelukt, en ben best tevreden over het resultaat.
Dit is het geworden.









Denk je dat je een grote kast heb, moest ik nog moeite doen om er alles in te krijgen.
Aan de zijkanten komen nog haakjes om spulletjes op te hangen,maar ik vond even geen leuke haakjes.
Ik denk dat de inrichting nog wel heel vaak zal veranderen.
Boven het kastje heb ik nog wat plaats, daar wil ik nog iets kleins hangen aan de muur.

Zowwwww weer een projectje afgestreept, op naar de volgende.

Liefs, Antoinette




37 opmerkingen:

  1. Neen, ben niet jaloers, echt niet. Ben stik jaloers....zooooooooooooooo mooi.
    Geniet maar van je mooie kast !!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kastje is helemaal geweldig geworden!
    Mooie kleur, netjes en lekker ruim.
    Ziet heerlijk uit al die ami's bij elkaar.
    Benieuwd naar je volgende projectje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WOW!!! Wat een mooie verzameling heb je in je geweldige kast staan!!
    Alle am's zo bij elkaar, zien er zo mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk en gezellig, ziet er allemaal heel mooi uit. Je kunt trots zijn op jezelf.
    Wat zouden alle ami's gaan doen als jij niet op de zolder bent;-)
    Vast en zeker een gezellige beestenboel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow wat een leuk idee zeg. En wat heb je dat leuk gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, zo'n kast wil ik ook. Zal mijn vader eens lief aankijken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje, wat heb je veel ami's. Ik vind je kast super leuk. Alleen ik ben altijd bang dat de ami's stoffig worden, dus mijn ami's zitten opgeborgen in een plastic tas, waar niemand ze ziet (helaas).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat jammer dat je ami's in een plastic tas zitten.
      Mijn kast staat op zolder, daar word niet echt "geleefd"en worden ze niet zo snel stoffig,maar zo nodig worden ze even afgezogen.

      Verwijderen
  8. Zucht, geweldig wat ontzettend leuk weer! En wat een denkwerk is eraan vooraf gegaan, super! Wat zul je daar een plezier van hebben, geweldig om zo al je ami's bij elkaar te hebben (passen ze er allemaal in?! :-) ).
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ze passen er niet allemaal in.
      Aan de muur hangt nog een rekje, daar staan ook ami's in.

      Verwijderen
  9. Oh dat is nog eens een leuk huis voor je ami's. Erg leuk geworden. Gelijk ook druk bewoond zie ik. dat wordt straks nog een huis maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wauw wat super leuk gemaakt!!!! Toevallig ben ik nu ook een letterbak aan het maken, maar bij mij komt ie niet zo vol hahaha.
    Wat super mooi zeg! En wat een prachtige creaties staan erin! Love it! Dat aapje op dat potje kijkt zo cute !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kleine aapje op het potje heeft ooit in de Hobby Handig gestaan, is een patroontje van Christel Krukkert

      Verwijderen
  11. SUPER....wat gezellig zo met z'n allen in dat leuke kastje
    Mooi gemaakt...prachtig Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel leuk kastje heb je nu dat al behoorlijk "vol" staat :-). Je hebt dit prachtig berekend en laten maken, echt de moeite! En alles heeft een behoorlijk plaatsje nu, perfect.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. zo leuk om alles zo samen te zien super:D

    groetjes mingle-mangle

    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat staan ze leuk in het kastje
    En wat een werk heb je er van gehad zeg, maar het resultaat superrrrrr!!!

    Groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Knap van je dat je jouw eigen kast zo in elkaar hebt gezet. Een echt welkom thuis voor de amigurumi's. Leuk om zo in een paar foto's al jouw mooie werk bij elkaar te zien.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow wat een leuk kastje, ik ben een ietsiepietsie ( lees beetje boel) jaloers, ik vind hem super!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. In 1 woord wauw wat ziet dat er mooi uit.
    gr lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel erg leuk! De ami's hebben vast veel plezier met elkaar :)

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig zeg, je ami kast!!!!
    Geweldig hoe mooi vol het ook staat.
    Gezellig n feestje met alle ami's bij elkaar!
    Knap gedaan.....dit redt ik nog lang niet als alles bij elkaar staat.
    Liefs,
    Corien.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een gezellige kast heb je gemaakt. Knap gedaan hoor!
    Liefs Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Amaaai, heel mooi, dat is knap gedaan!
    Gr, M-J.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat is super knap gemaakt,leuk met alle frutsels erin,groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik ben een timmermans-dochter en redelijk handig met hout maar jij bent zelf een timmervrouw, wat mooi gemaakt en wat een mooie verzameling ami's, klasse.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. zo,daar mag je trots op zijn zeg,prachtig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw dat kun je wel een project noemen Antoinette. Wat een mooie kast is het geworden en dan de inhoud.....daar zitten héél wat uurtjes in. Geweldig om al je "ami's" bij elkaar te zien, complimentjes hoor...lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Non so come sono arrivata sul tuo blog ma sono davvero contenta perchè trovo le tue creazioni davvero meravigliose.Ti invito se puoi a seguire il mio blog ilmondodidea.blogspot.com se ti fa piacere.Saluti dall'Italia.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wow, wat een verzameling!!! En wat een super kast!!! Je bent duidelijk niet alleen handig met de haaknaald. Petje af hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wooooow !!!!!! It looks amazing together !!! You did great, great, great job Antoinette. WOW! Oh, how glad I would wish be a little girl again :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuk en origineel gedaan.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie bezoekjes en de leuke en lieve reacties :)
Liefs, Antoinette