zaterdag 5 april 2014

Marijntje Konijntje

Mijn laatste blogje is al weer enkele weken geleden.
Dat komt omdat ik met alles tegelijk bezig ben, met als resultaat dat het dan lang duurt voordat ik een creatie tot een goed einde heb kunnen brengen :s
Maar na de spreekwoordelijk schop onder mijn eigen kont heb ik voor elkaar gekregen om met één project verder te gaan.

Marijntje heb ik gemaakt voor mijn kleindochter.
Ze moet onderdeel gaan worden van een groot project.
De bedoeling is dat Marijntje een hele garderobe kleertjes krijgt.
Ik heb een grote houten koffer/hutkoffer, die ik ooit een samen met een vriend gemaakt heb.
Die koffer ga ik "verbouwen" en oppimpen, en die gaat dan dienen als kledingkast waar Marijntje haar kleding in kan hangen, maar waar ze ook in kan slapen.
Het idee zit al helemaal in m'n hoofd, nu alleen nog waar maken.


Marijntje en de schoentjes zijn  gehaakt met Annell Miami.
Haar jurkje is gebreid met Limone katoen.


Marijntjes jurkje kan ook uit.




* schaam* schaam* schaam* ......zit ik hier in m'n onderbroek .
Gelukkig kan mijn onderbroek niet uit...............stel je voor dat ik hier in m'n nakie moet zitten :/


Mijn schoentjes kan ik zelf uitdoen..............


En ik kan ze zelf ook weer aandoen, jaja ik ben een knap konijn hoor ;)

Slapen doe ik nog even in mijn jurk, want ik heb nog geen nachtpon.


Er ligt dus nog heel wat werk om Marijntjes kleding/slaapkast te maken, die gevuld moet worden met kleertjes en andere leuke spulletjes.
Dus komen er zeker nog update blogjes van Marijntje.

Er is geen patroon van Marijntje.

Fijn weekend iedereen :)

Liefs, Antoinette

51 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat er geen patroontje beschikbaar is van Marijntje, want ik vind haar geweldig. Je hebt je zelf weer overtroffen. Heel mooi gemaakt en leuke foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt prachtig; zoo lief ziet ze er uit! Dat jurkje ook zo mooi, helemaal af met de randjes en bloemetjes. Hopelijk wordt het een geliefde knuffel (dat weet je nooit met die eigenwijze kleintjes ;-))))))).
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze is echt geweldig. Jammer dat er geen patroontje is. Maar dat zul je wel heel vaak gaan horen (lol). Succes met de rest, wordt vast geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattig konijntje is dit geworden zeg, opgebouwd uit verschillende delen van patroontjes, leuk leuk!! En prachtig in beeld gebracht, gaat vast een leuke serie worden, goed weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O jeetje, zit ik hier even helemaal weg te smelten! <3
    Wat een ontzettend mooi en lief konijn met prachtige kleertjes! Ik ben nu al heel nieuwsgierig naar de rest dat je gaat maken :-)
    Hoe groot is Marijntje ongeveer?
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Marijntje is zonder de oren 35 cm en met oren 40 cm. groot.
      Een flinke Marijntje

      Verwijderen
  6. Mooi!! Echt prachtig gedaan.
    Ze is super lief en dat truitje dat je kan aandoen is heel leuk gedaan :)

    Groetjes Elisa

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk konijnenmeisje is marijntje.
    En erg fotogeniek leuk gedaan. En mooi gemaakt.
    fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldig project ben je mee bezig, zo lief is Marijntje! Ik hoopte ook al stiekum op een nieuw patroon, maar goed laat ik eerst mijn muis maar eens afmaken. ;-) Ook weer zo herkenbaar, met van alles tegelijk bezig zijn en niks afmaken, zo'n schop kan ik ook goed gebruiken... ;-)
    Ik kijk uit naar je updates!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat is ze mooi en wat een leuk idee een kofferbedkast ;o)
    wat zal je kleindochter hier blij mee zijn, heel veel plezier met alle ideetjes !
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig, mijn oma maakte alleen maar truien voor mij die alleen maar groter en groter werden. Zoiets maakte ze helaas niet voor mij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hhahaha ja ik werd ook "verwend" met truien, gemaakt door m'n moeder.

      Verwijderen
  11. Wauw prachtig...en ja ook jammer van het patroontje haha. Wat kan je toch goed en mooi haken. Fijn weekend! Groetjes Es

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ohhhhh wat een lieverd,welk kind zou haar nu kunnen weerstaan
    en je kan je fantasie er helemaal op los laten, wij zijn benieuwd
    naar het vervolg,

    liefs mingle-mangle crochet
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jouw kleindochter boft maar met zo'n creatieve oma. En voor helemaal leuk dat oma alles exclusief voor haar haakt en breit. (ook al lijkt het mij als patroon ook echt top).

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is Marijntje gaaf en wat een heeft ze een lieve kleertjes aan.
    Ik heb ook wel zo mijn ideeën voor het oppimpen van de koffer, maar ik denk dat ik je geen adviezen hoef te geven. Ik kijk uit naar de rest van de garderobe en natuurlijk de koffer.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had de ideeën idd al in m'n hoofd zitten.
      Het is meer een rechtop staande kist met een deurtje.
      Maar ik sta altijd open voor ideeën :)

      Verwijderen
  15. Super schattig konijntje. Ben echt benieuwd naar het vervolg :-) Ook de naam Marijntje, vind ik geweldig. Ik heb de naam nog nooit gehoord, maar hij past volledig bij dit konijn :-)

    Groetjes
    Peggy (poppe-mie.blogspot.be)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtig idee... een koffer om in te slapen, als huis en kast in één... Marijntje mag blij zijn met zo'n "baasje" totdat alles klaar is om te vertrekken naar een lief klein nieuw baasje.
    Spannend wat je nog meer gaat ontwerpen. Maar Marijntje is alvast prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Werkelijk een geweldig leuk konijntje. Zelfs zonder jurkje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een schatje zeg! En wat leuk om een koffer helemaal te pimpen als kledingkast voor dit lieve konijntje! Heel veel succes ermee en je kleindochter zal er vast veel plezier van beleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. WOW!!! I loooove your sweet and playful bunny and their pretty clothes!
    I wish someday I could make one to me to play with :)
    Have a fabulous weekend!
    Hugs from Portugal,
    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig ,prachtig en wat leuk die kleertjes zelfs de onderbroek is schattig .
    Ben erg benieuwd naar het volgende van je project .

    Groetjes , Geertje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. WOW ! Hoe mooi en lief ! Ik zou willen dat ik dit ook kon !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat is ze mooi, wat een schatje !
    Het idee is super leuk en origineel. Ben zeer benieuwd wat er nog bij komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Geweldig, wat een lief konijn heb je gemaakt! En al die details... zo MOOI!
    Ik zou bijna jaloers worden op je kleindochter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ohhhh geweldig, wat een lieverd. ♥♥♥ en wat een leuke foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een geweldig idee. Ze zal die kleertjes allemaal even mooi staan denk ik. Want het is gewoon een schatje. Super leuk verhaaltje heb je erbij vermeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. My goodness - what a cute BUNNY !!!!!

    Greetings from AUSTRIA
    Fräulein KidsliKids
    (Sabine)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh wat een schat van een konijn!! Hier zal je kleinkind wel supertevreden mee zijn! Misschien later een patroontje schrijven? heel benieuwd wat voor kleertjes je nog allemaal zal maken ervoor en ook naar je koffer ben ik heel nieuwsgierig met hier ook een kleinkind op komst! Heel veel succes ermee en hopelijk nog veel zulke leuke verhaaltjes :-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ohhhhh wat een scheetje!♥ Ze is werkelijk prachtig en de manier waarop je haar hier laat zien is ook geweldig!


    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een lief konijntje! Leuk idee de hutkoffer en allerlei kleertjes voor Marijntje.
    Wat zal je kleindochter daar blij mee zijn, uren speelplezier.
    Fijne week, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Es precioso, me encanta como te ha quedado. La ropa maravillosa. Un abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik zou wel is een kijkje in je hoofd willen Antoinet... Je hebt prachtige ideeën!

    Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een prachtige creatie en ideeen natuurlijk.
    Heel benieuwd hoe het uiteindelijk komt uit te zien.
    Je kleindochter zal hier heel veel plezier van hebben vooral met een kledingkast en bedje erbij.
    Heeft ze Marijntje wel al gekregen of krijgt ze de koffer en Marijntje als alles klaar is?
    Het is een grote lieve schat geworden. Een plaatje om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, Marijntje blijft voorlopig bij oma, want anders kan ze haar nieuwe kleertjes niet passen.
      Pas als alles klaar is , gaat ze verhuizen :)

      Verwijderen
  33. Wat een prachtig konijn!
    En die kleertjes..... Was ik maar een van uw kleindochters....
    Welke kleur of nummer is het konijn?
    En heeft u wol of katoen gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb gehaakt met Annell Miami kleur 8960 en 8930

      Verwijderen
  34. Smelt, smelt, zoooooo mooi. De kleurtjes van het konijn, de kleurtjes van het kleedje. Het patroontje is ook zo mooi. Prachtig gedaan. Kijk er al naar uit hoe de rest gaat worden.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Maar jouw Marijntje is anders ook een schat! En wat is alles met zorg gekozen en gemaakt...
    Wat een leuk cadeau voor je kleinkind!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Marijntje is het liefste konijntje wat ik tot dus ver heb gezien, ik vind haar zo lief en mooi gemaakt........Ben heel benieuwd naar de rest..

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een prachtig verhaal over dit lieve konijntje.
    Ik zou haar heel graag willen maken.
    Ga je heel misschien nog een patroon van haar maken?
    Dat zou zo leuk zijn.

    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Kunnen we het patroontje van het konijntje echt niet krijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hellow, how is iz possible to get the pattern of Bunny, it is so sweet?

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie bezoekjes en de leuke en lieve reacties :)
Liefs, Antoinette