zondag 20 juli 2014

Baby Kadootje


Wat doe je als een vriendinnetje een kindje krijgt ?
Dan wil je wat leuks maken............maar wat ??
Even was ik inspiratieloos, ik wilde iets origineels maken, maar het moest geen knuffeltje worden.
Want knuffeltjes maken, daar was ze zelf heel goed in.
Na wat bladeren in oude handwerkbladen, kwam ik deze tegen.


Ach, wat leuk, dacht ik .
En gehaakte kleertjes zijn weer helemaal in, dat gaat ze zeker leuk vinden :)
Alleen de ingehaakte huisjes vind ik minder geslaagd.
Dus die liet ik weg en haakte paddenstoel applicaties die ik erop naaide.
Op de mouwtjes heb ik kleine paddenstoeltjes ingehaakt.
 
De voorkant
 De achterkant

Ik wilde ook nog iets maken om het leuk op te kunnen hangen, in de kast of om leuk op de babykamer te hangen.
 Een kleerhangertje met stippenknoopjes , kralen en paddenstoeltjes.


En zo vond ik het een leuk geheel geworden.
Intussen is het kadootje op de plaats van bestemming.

Dit is zó leuk om te maken, dat het zeker niet de laatste zal zijn !

Ten slot nog een "huishoudelijke mededeling"
Voor iedereen die me wil volgen heb ik een FB pagina aangemaakt, waar ook al mijn handgemaakte projectjes op komen te staan.
Wil je een kijkje komen nemen, KLIK

Fijne Zondag iedereen.
Voor mij hopelijk niet zo warm als gister, want dan schiet ik letterlijk geen steek op.

Liefs, Antoinette

26 opmerkingen:

  1. Oh wat is dit prachtig. En die paddenstoeltjes die aan de hanger hangen zijn ook zo leuk. Die zou ik graag namaken, is daarvan een patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Baukje, het patroontje van de paddenstoel kan je gratis bestellen in m'n webwinkel http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/aminettesworld/a-30206416/gratis-patroontjes-tutorial-s/patroon-paddenstoel-hanger/

      Verwijderen
  2. wat een superleuk kadootje,en je paddestoeltjes passen er helemaal bij
    zo mooi:D(en je naamknoopje zie ik ook nog haha)

    groetjes en inderdaad hopelijk iets minder warm mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan me voorstellen dat het "vriendinnetje" hier onwijs blij mee moet zijn. Ontzettend leuk gemaakt en met een eigen "swung" eraan. groeten Francien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superschattig, heel leuk gemaakt! En zeker samen met het hangertje met paddestoeltjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. So cute!!! ❤️
    I'm off to join you on Facebook now!!
    V x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig zeg!En zoveel leuker en mooier als het voorbeeld exemplaar uit het boekje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je dat weer mooi gemaakt, het kan niet anders of je vriendin is er heel erg blij mee. Het hangertje samen met het vestje, de kleuren die je gebruikt hebt, super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw super! Vind de paddenstoeltjes eigenlijk leuker dan de huisjes eerlijk gezegd. Geslaagde missie !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt een superleuk cadeau hoor, en origineel met die paddenstoeltjes! En alsof dat niet genoeg is, meteen een bijpassende kleerhanger met paddenstoeltjes, dit is echt wel een topcadeau! Je gebruikte trouwens hele mooie kleurtjes.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Happy Sunday Antoniette,this a great project,well done and lovely.I love it,came out so perfect. Congrats. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waauuww wat super leuk gemaakt!! Helemaal geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jouw vestje is veel mooier dan het origineel!
    Super leuk cadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een super mooi, origineel en geweldig cadeautje heb je gemaakt.
    Denk dat iedere moeder hier wel blij mee zou zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooo wat een lief vestje en helemaal af met zo'n mooi hangertje erbij!! Grappig want ik heb zelf net ook een gehaakt vestje op mijn blog gezet! Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze is wel heel leuk geworden. Inderdaad weer eens iets anders dan een knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw, wat een mooie uitvoering van een oud patroon! Prachtige kleuren heb je gebruikt en helemaal geweldig met het hangertje erbij!!
    Ik heb hier nog een heerlijke stapel oude Ariadnes liggen, laatst meegenomen bij de kringloop. Ik ga er in de vakantie eens lekker in neuzen. :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik heb u via andere bloggers gevonden...leuke blog..ik zal meer gaan bezoeken...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat prachtig! En wat een goed idee. Die ga ik onthouden. Ik moet binnenkort ook weer iets haken voor een vriendin. Haar kleine wordt ook in de herfst geboren... dus paddenstoelen vind ik een goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie bezoekjes en de leuke en lieve reacties :)
Liefs, Antoinette