zaterdag 8 november 2014

Paddenstoeltrui

Lang geleden, toen mijn dochter nog een klein meisje was, haakte ik voor haar een trui met een grote paddenstoel erop.
Het patroon stond toen in de Ariadne haken extra.
Het was toen mijn eerste "grote" haakproject, heel goed gelukt vond ik zelfs en dochter heeft er lang plezier van gehad.
Nu mijn kleindochter in dezelfde leeftijd is als mijn dochter toen was, en omdat haken weer helemaal hip is, zou ik diezelfde trui maar wat graag weer haken.
Helaas ben ik juist dát blad door de tijd heen kwijt geraakt.
Maar na een stevige zoektocht weer tegen gekomen op Marktplaats.
Nu hield me niks meer tegen om de trui opnieuw te haken.


Ik heb de trui wel iets langer gemaakt als het patroon aangaf.

De kabouters heb ik een tijd geleden eens gemaakt, maar vond ze grappig om op de foto bij de trui te zetten.

Mijn kleindochter, dolgelukkig met haar paddenstoel tui :)

Helaas is er geen foto van mijn dochter waarop ze dezelfde tui draagt.
Het patroon van de kabouters komt hier vandaan KLIK HIER

Fijn weekend iedereen.

Liefs, Antoinette

16 opmerkingen:

  1. Ik heb ze hier ook nog liggen hoor, die gezellige ouderwetse Ariadne, toen het nog een handwerkblad was. Bij de kringloop vandaan gehaald. De trui is erg leuk, jammer dat je geen foto van je dochter meer had met diezelfde trui:) groeten Francien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk die trui en je kleindochter is er duidelijk heel blij mee. Maar de kabouters vind ik ook heel leuk. Waar komen die vandaan? Hartelijke groeten, Beerta.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beerta, het patroontje van de kabouters komt hier vandaan.
      https://www.etsy.com/nl/listing/40231639/pdf-amigurumi-pattern-gnome-love?ref=sr_gallery_8&ga_search_query=amigurumi+gnome+pattern&ga_order=most_relevant&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery

      Verwijderen
  3. Wat staat de trui prachtig. Jammer dat je geen foto van je dochter hebt met dezelfde mooie trui. De twee kabouters erbij zijn schattig. Waar haal jij al deze leuke patronen vandaan? Of zijn de kabouters een patroon van jezelf?

    Groetjes en fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb net de link dan de kabouters in de reaktie hiervoor gezet.
      Maar ik zal de link even op het blogje zetten, lijkt me wel zo handig :)

      Verwijderen
  4. Wat geweldig zeg!!
    Hij is heel mooi geworden en staat je kleindochter prachtig.
    Wat een leuke meid zo op de foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief meisje met een even lieve trui.
    Grappig dat alles steeds weer terugkomt. Helaas heb ik geen oude Ariadnes meer. Door verhuizingen is het een en ander opgeruimd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal leuk Antoinette, jammer dat je geen oude foto meer hebt van je dochter. Je kleindochter straalt helemaal..heel leuk.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuke trui om trots op te zijn en met een nostalgisch kantje erbij.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superleuke trui! Helemaal omdat haar mama de trui ok gedragen heeft :-)
    Prachtige kleindochter heb je. Dit is dus de toekomstige mama van Marijntje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk dat de dingen van vroeger weer terug komen!!

    Mooie blog heb je, ik ga je in mijn linkenlijst zetten.

    Groetjes van Thea♥

    Crea by Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik had al gezegd dat ik de trui en je kleindochter beide heel erg leuk en lief vind maar het mag best nog een keer gezegd worden want het is nu eenmaal zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat zou helemaal geweldig zijn, als je nog een foto had van jouw dochter met de trui. Ik vind hem heel geslaagd en het staat je kleindochter schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schat van een trui...........:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk idee om dezelfde trui nog een keer te maken. Ik breide voor onze oudste een trui met twee haasjes en de volgende vijf hebben 'm allemaal gedragen. Eens kijken of ik die nog ergens heb liggen.
    Superleuk op de foto, zo samen met de kabouters!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie bezoekjes en de leuke en lieve reacties :)
Liefs, Antoinette