maandag 21 december 2015

Fijne Feestdagen

Afgelopen jaar ben ik niet zo heel erg creatief geweest, wegens tijdgebrek en een verhuizing.
Toch nog de tijd gevonden om iets kleins uit mijn handen te laten komen.
En heb ik voor Oki&Dai  jasjes en sjaaltjes gemaakt, een Kerstboom mocht natuurlijk niet ontbreken, zodat ook zij een Fijne Kerst kunnen vieren.

Ik wens iedereen een Gezellige Kerst en een Mooi Creatief 2016



Onderstaand gedichtje kwam ik tegen op internet en sprak me erg aan.

Liefs, Antoinette

Kerstmis vroeger bij ons thuis,
mijn hart vol weemoed en verlangen,
met z'n allen kort bij 't fornuis,
de kerstboom helemaal vol gehangen.

Liedjes klonken als een engelenkoor,
het stalletje heel zacht verlicht,
en tussen de dennentakjes door,
kwamen de drie koningen al in zicht.

Kerstmis gaf je toch een speciaal gevoel,
vandaag kun je dat niet zo intens beleven,
veel mensen weten wel wat ik bedoel,
de toekomst zal nu eenmaal anders leven.

Met een sneltreinvaart door de dagen heen,
mensen zijn druk bezig, tegelijk met vele dingen,
alleen de eenzame blijven weer alleen,
zij hebben wel tijd maar niemand om mee te zingen.

En in een tijd van jachten en jagen,
kijk je anders tegen de wereld aan,
kunnen mensen elkaar nog wel verdragen,
of moet ieder voor z'n eigen gaan.

Het vieren van kerst, zo zijn mijn gedachten,
moet altijd blijven, in elk gezin,
dit zal het harde in het leven verzachten,
dan krijgt men er weer vertrouwen in.

Laat daarom nu gerust een kaarsje branden,
voor ieder mens een goeie reden,
wat geldt voor hier en in alle landen,
Kerstmis, dat is echt een feest van vrede.

13 opmerkingen:

  1. Wat een mooi gedicht! Antoinette ik wens ook jou en je familie hele fijne feestdagen. Voor 2016 heel veel geluk, een goede gezondheid en tijd om weer hele mooie dingen te maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook hele fijne kerstdagen gewenst van mij en dat het maar een gezond en creatief 2016 mag worden.
    gr lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele fijne gezellige dagen gewenst, en een super 2016, in alle opzichten! groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ps. en wat een schattig stelletje heb je weer gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattige haaksels heb je weer gemaakt!! Prachtig!
    Jij ook hele fijne feestdagen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zien er leuk uit zo met hun nieuwe kleding, slee en kerstboom. Echt mooi gemaakt. Het gedicht is mooi.

    Ik ens jiouw fijne kerstdagen en een sprankelende jaarwisseling, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je dat leuk gemaakt. Heel knap en een super mooi gedicht.

    Wens jou een super fijn en creatief 2016 toe!!! Liefs Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. helemaal mee eens, wij wensen jouw en je familie fijne dagen
    en hopelijk een beetje vrede voor iedereen.
    liefs mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik sluit mij bij de vorige spreeksters aan!
    Fijne feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Ik beleef dit net zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een super lief plaatje is dit geworden, om op te vreten.
    Mooi gedichtje.
    Ik wens jou en allen die je lief zijn een gezond, gelukkig en mooi 2016.
    Liefs van Claire

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie bezoekjes en de leuke en lieve reacties :)
Liefs, Antoinette