vrijdag 11 november 2016

Deken Sofie Blanket


De tweede deken is een feit .
Ik heb gekozen voor de granny van Sofie Blanket, het patroon kan je hier vinden KLIK


Gehaakt heb ik met Stylecraft Special DK en haaknaald 4
De granny's zijn aan elkaar gehaakt met halve vasten.
Ik had eigenlijk gekozen voor een Petrol achtige kleur om de granny's aan elkaar te haken, maar toen ik bijna klaar was, vond ik de belijning té hard overkomen.
Wat doe je dan, verstand op 0 en uithalen maar :/
Daarna met een lichtere kleur aan elkaar gezet, persoonlijk vind ik dit mooier, zachter.


De rand is gehaakt in granietsteek en een halve maat haaknaald dikker.

Wat ik jammer vind is dat een meerkleurige deken in een open granny niet zo mooi uitziet als ie opgevouwen ligt, omdat je dan de andere kleuren door de opening heen ziet.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.


Alle granny's zijn een voor een gespannen/geblockt en de deken in z'n geheel is nog eens geblockt, dit om de naden en rand mooi recht te krijgen.
Het was wel een héél werk, maar het ziet er wel strak uit.

Toch moet ik eerlijk toegeven dat acryl niet mijn favorieten garen is om te haken.
De volgende deken ga ik met wol haken.
Hopend op een goed eindresultaat :)

Fijn weekend iedereen, ik duik met m'n deken op de bank............brrrrrrr koud weer hoor ;)

Liefs, Antoinette

17 opmerkingen:

  1. Ik vind het een hele mooi deken, vooral ook door de kleurkeuze. Top zeg ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleuren voor je deken, ik heb net dezelfde granny's gehaakt voor een
    deken van allerlei kleuren softfun, een beetje jaren 50 wat kleur betreft, lekker
    soepel geworden, maar met al dat blocken een heel karwei.
    groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker een heel karwei dat bolcken, maar word wel mooi dan :)

      Verwijderen
  3. Prachtige deken. Ik zie het mezelf nog niet doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je deken is prachtig geworden, goede keus dat lichtere randje. Zelf werk ik amper met acryl garen. ik ben een fan van katoen en wol. ik ben nu een deken aan het haken van pure wol, heerlijk !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben ik nu ook aan 't doen met wol, en het voelt nu al goed :)

      Verwijderen
  5. Wauw, je deken is echt prachtig geworden!! Ik ben zelf een 2-persoonssprei aan het haken dus weet inmiddels hoe tijdrovend dit is, mede doordat ik ook alles block.
    Fijn weekend!
    Groet, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind hem echt prachtig, heel mooie kleuren en mooi patroon. De zachte kleur tussen de blokken maakt de deken nog luxer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige deken in mooie kleuren. Door de zachtgekleurde verbinding van de blokken vestigt de aandacht op de blokken. Deze deken is het mooist als hij uitgespreid ligt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut waar dat hij het mooiste is als ie gespreid ligt, laat ik m nu extra gemaakt hebben om gevouwen te laten liggen, weer wat geleerd !

      Verwijderen
  8. Erg mooi gemaakt hoor, vind de kleuren prachtig bij elkaar. En zo opgerold is ie nog steeds geweldig ;)

    Fijne dag en groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi!! Ontdekte je blog pas vandaag maar ga je volgen :-)
    Fijne zondag, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is je deken schitterend geworden geworden, echt een plaatje. Je kunt wel zien dat het veel werk is geweest maar dan heb je wel wat hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wow very nice..happy new year...2017
    www.shayariimages2017.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. LIEF dat je nog steeds aan ons denk,
    jij ook heel fijne dagen en een top 2017

    veel liefs mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie bezoekjes en de leuke en lieve reacties :)
Liefs, Antoinette