zondag 26 februari 2017

Droomdeken

Nog maar een deken gehaakt, kan er geen genoeg van krijgen.
En toen ik de Droomdeken van Wolplein zag, wist ik het zeker, die moest ik maken.
Het patroon is gratis, KLIK HIER















Ik heb de deken gehaakt met Annell Malmedy, 100% wol.
Met de maten haaknaalden was het goochelen, want iedere steek valt weer anders uit.
Dus wel een proeflapje gemaakt met de verschillende steken.
Ik heb 2 steken , die ik minder mooi vond , vervangen voor andere steken en ik heb 1 baan extra gemaakt.
De deken is toen hij af was geblockt, zodat de zijkanten mooi recht zijn.






















Hoewel ik dol ben op franjes en kwasten, heb ik ze bij de deken niet gemaakt.
Ik vind franjes aan een deken niet zo praktisch.
















De Droomdeken samen met de Lossen&Vasten CAL

Fijne Zondag iedereen,
Liefs, Antoinette

16 opmerkingen:

  1. Prachtig met al die verschillende texturen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is prachtig geworden. Ik heb het pakket bij wolplein besteld en begonnen, maar ben niet verder gekomen dan week 2. Nu ik die van jou zie denk ik dat ik het toch maar weer eens moet oppakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knappe deken, waar je lang plezier aan zult beleven want deze past in elk interieur en de kleur word je niet gauw beu gezien.
    Franjes hoef ik ook niet aan een deken, dat kriebelt als je er onder wilt gaan liggen :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. TOLLE DECKE,,,,
    ich freue mich für die ANLEITUNG,,,,

    wünsche noch einen schönen TAG
    bis bald die BIRGIT aus TIROL

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet jouw deken er prachtig uit. Het garen dat jij gebruikt ken ik niet. Wel andere garens van Annell. Helaas is de wolwinkel waar ik altijd mijn Annell kocht gestopt. Waar koop jij jouw Annell?

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier zijn 2 winkels redelijk in de buurt die Annell verkopen, maar voor deze deken heb ik ook op internet gekocht omdat er te weinig voorraad in de winkels was.

      Verwijderen
  6. Wat een mooe deken, combineert prachtig met je lossen&vasten-deken!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is echt net een deken uit de winkel, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Is een prachtig deken !!! Groetjes Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat 'n pragtige deken, Antoinette. Wel gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een ontzettend mooie deken is het geworden Antoinette.
    Hier is nu echt goed te zien wat het met je deken doet als hij geblockt is, de rand is nu echt veel mooier en mooi recht.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb ook deze deken gemaakt hij is echt prachtig, maar hoe doe je dat blocken? Heb dat nog nooit gedaan zou u mij dat willen uitleggen?
    Bijvoorbaat hartelijk dank!
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de deken eerst gewassen op wol programma .
      Voor het blocken heb ik foam vloerpuzzels gebruikt, je hebt er veel nodig.
      De deken erop leggen, centimeter erbij zodat de deken mooi gelijk ligt en dan vastspelden en laten drogen.

      Verwijderen

Bedankt voor jullie bezoekjes en de leuke en lieve reacties :)
Liefs, Antoinette